Euskalkiaren eta euskara batuaren arteko korapiloa askatzetik abiatzen da tesi hau. U. Weinreich-en Hizkuntzaren Ukimenaren Paradigma harturik, baieztatzen da, euskera batua eta euskalkia ukipenean direla, pertsona berak behin banan darabiltzanez gero. Gertatzen den diglosirako; C. A. Ferguson-en definiziora jotzen da. Euskal Herrian den endoglosia (Txillardegi) Diglosia Irazi legez lantzen da. Irakaskuntzari begira, D. P. Ausubel-ek dakarren ikuspegi aldaketa erabiltzen da Ikasketa Esanguratsua bideratzeko. Teoria eskuan, euskalkiaren araketa egiten da irakaskuntzan eta Curriculuma jorratu, beti ere bereiztuz, atxikitze-eredua eta murgiltze-eredua. Ondorioen artean, baieztatzen da, atxikitze-eredukoekin euskara batua euskalkiaren arartekotasunez ikastea dela egoki.
Harrera > Katalogoa > Iker 13 : euskalkia eta hezkuntza, dakigunetik ez dakigunera euskal diglosia (…)

Iker 13 : euskalkia eta hezkuntza, dakigunetik ez dakigunera euskal diglosia irazian
Egileak | Juan Luis Goikoetxea Arrieta |
Argitaletxea | Euskaltzaindia |
Bilduma | Iker |
Formatua | 23 cm |
Argitaratze urtea | 2003 |
Garrantzia | 282 or. |
Gako hitzak | Euskalkiak Elebitasuna Irakaskuntza |
ISBN/ISSN/EAN | 978-84-95438-10-2 |
Note générale | Bibliografia : 237-261 or. |
Edukiari buruz | I. Euskal diglosia irazia
1. Hizkuntzaren ukipena eta elebitasuna 1.1. Ukipen-linguistikoko egoera desberdinak 1.2. Ikerketa arlo honetara ekarria egiten duten diziplinak 2. Euskara estandarra eta euskalkiaren arteko ukipena 3. Diglosia 4. Diglosia irazia 5. Euskal diglosia irazia II. Ikasketa esanguratsua hezkuntza psikologian 1. Ausubel-en eta beronen lankideen formulazioa 2. Dakigunetik ez dakigunera III. Euskalkiaren araketa irakaskuntzan IV. Euskalkirako curriculuma 1. Bizkaieraren irakaskuntza-ikaskuntzareko oinarrizko curriculum diseinua V. Garapenerako iruzkina 1. Teoriaren praktikotasuna 2. Euskal diglosiako osagaien lekua 3. Etxeko berbetarako irakaskuntza esanguratsua 4. Euskal diglosiako zer irakatsi eta zelan 5. Atalaren amaierako irakatsiak |
Lien sur cette ressource | https://www.euskaltzaindia.eus/dok/ikerbilduma/53932.pdf |