Edozein literatur lan kontuan hartzeko garaian, literatur teoriak hiru alderdi oinarrizko bereizten ditu: idazlea, testua eta hartzailea. Hala, historikoki, idazlea eta berarekin erlazionatutako kontuak izan dira ikerketa literarioetan lehentasuna. XIX. mendetik XX. mendeko 50. hamarkadara arte idazlearen intentzioa zen obra bat aztertzerakoan aintzat hartu beharreko arazoa, salbuespen ohoragarriak salbuespen. “Zer esan nahi du idazleak hemen?” zen pasarte hermetiko baten aurrean irakurleak egin behar zuen galdera. Batez ere estrukturalismoaren goratzearekin, ezarian, testuaren beraren garrantziaz ohartarazi zuten zenbait kritikok, eta aurreko metodo biografiko-positibistari gerra deklaratu. Horren erakusle da Roland Barthes-en La mort de l’auteur izeneko artikulu famatua, non autorea bazterrean utzita testuaren irakurketan sostengatutako kritika egitea aldarrikatzen baita. [...]
Harrera > Katalogoa > Analisia : Kritika eta euskal literatura

Analisia : Kritika eta euskal literatura
Egileak | Beñat Sarasola |
Unité matérielle | Maider Unda, borrokalari olinpikoa |
Argitaratze urtea | 2008 |
Garrantzia | 26-27 or. |
Gako hitzak | Euskal_literatura Kritikak |
Lien sur cette ressource | http://pmb.ldd.fr/estekak/ikas/Argia/2008/2158/Argia2158_26_Kritika_literatura.pdf |